Internet i gry wideo oraz ich wpływ na naszą młodzież

  • Strona główna
  • /
  • Internet i gry wideo oraz ich wpływ na naszą młodzież

Internet i gry wideo oraz ich wpływ na naszą młodzież

Widzimy więcej młodych ludzi, którzy z trudem zarządzają swoim czasem na komputerach i XBOX-ie. Tracą kontakt z przyjaciółmi w szkole, porzucają zajęcia, które kiedyś lubili, walczą bardziej z rodzicami i doświadczają spadających ocen. Ponadto, co jest dość niepokojące, młodzi ludzie doświadczają problemów, takich jak zwiększone fobie społeczne, lęki, depresje, zwiększona przemoc, spadek uwagi i wyników w szkole są wynikiem nadmiernego korzystania z Internetu i gier. Rodzice są zmuszeni do zastanowienia się, jak poradzić sobie z tym problemem, który, jak się okazuje, jest skomplikowany i dość uzależniający dla rozwijającego się umysłu naszych młodych ludzi. Jest on skomplikowany, ponieważ komputery są wszędzie. Większość rodzin w USA posiada komputer, jeśli nie 2 lub 3. Wielu młodych ludzi ma komputery w swoich sypialniach.

Facebook, World of Warcraft, , Call of Duty, League of Legends, Halo, Grand Theft Auto to kilka przykładów serwisów społecznościowych i gier, od których młodzi ludzie są zależni. Gry MMORPG lub gry typu "massive multi player online role-play" budzą duże obawy co do ryzyka uzależnienia. Tysiące graczy z całego świata loguje się do tych gier i współdziała ze sobą. Tworzą oni gildie, które są jak drużyna. Pracują razem, aby osiągnąć cel. Grają razem przez miesiące lub lata. World of Warcraft (WOW), Maple Story i Everquest są przykładami tych gier.

Wielu graczy twierdzi, że emocje, które odczuwają grając w MMORPG są bardzo silne, do tego stopnia, że 8,7% mężczyzn i 23,2% kobiet w badaniach statystycznych miało ślub online.Inni badacze odkryli, że radość z gry jest bezpośrednio związana z organizacją społeczną gry, od krótkich spotkań między graczami do wysoko zorganizowanej gry w zorganizowanych grupach.

W badaniu Zaheera Hussaina i Marka D. Griffiths'a stwierdzono, że nieco ponad jeden na pięciu graczy (21%) wolał socjalizację online niż offline. Znacznie więcej mężczyzn niż kobiet twierdzi, że łatwiej jest im rozmawiać online niż offline.

Skupiam się na tego typu grach, ponieważ okazuje się, że są one obecnie jednym z najbardziej problematycznych. W Chinach i Korei Południowej uzależnienie od gier wideo jest ich najbardziej palącym problemem zdrowia publicznego. Odkryli oni kilka lat temu to, czego właśnie się teraz uczymy.

Co powoduje, że tego typu gry stają się potencjalnie uzależniające? Aby gracz odniósł sukces, musi poświęcić grze dużo czasu i uwagi. Twoja gildia liczy na to, że będziesz dostępny. Masz obowiązek wobec swoich nowych przyjaciół i nie chcesz ich zawieść. Dopamina, która jest dobrym środkiem chemicznym, jest uwalniana za każdym razem, gdy wykonywane jest ważne zadanie, którego wykonanie mogło zająć kilka dni, a może nawet tygodni. W rezultacie, gracz czuje się dobrze i szuka większej przyjemności z gry.

Wiele razy młodzi ludzie zaangażowani w te gry nie posiadają umiejętności społecznych i mają problemy z impulsywnością, a także mają trudności z kontaktem z rówieśnikami w szkole i w społeczności. Gry dla wielu graczy sprawiają, że sieć społecznościowa jest łatwo dostępna dla tych młodych ludzi. Nastolatek lub młody dorosły z niską samooceną może również rozwijać się i przedstawiać osobę, która według niego spodoba się innym. Młodzi ludzie donoszą, że niektórzy z ich najlepszych przyjaciół to ludzie, których nigdy nie widzieli ani nie rozmawiali przez telefon, ale spotkali się za pośrednictwem gier wideo.

Więc jakie jest antidotum? Pomaga dziecku rozwijać umiejętności społeczne i radzić sobie z emocjami tak, aby mogło połączyć się ze światem rzeczywistym. Doświadczenia w realnym świecie wywołują niepokój u wielu graczy, dlatego zaleca się wsparcie terapeuty lub trenera . Rodzice, ty najprawdopodobniej będziesz w roli egzekutora, więc znalezienie systemu wsparcia, który pomoże tobie i twojemu dziecku zwiększyć szanse na sukces.